19 Aralık 2012 Çarşamba

             ARICILIKTA SONBAHAR VE İLKBAHAR BAKIMLARI ÖNEMLİDİR
önce kovanlardan başlayacak olursak,
1-)kovanlarda kesinlikle havalandırma delikleri olmalıdır.
2-)kovanların içleri pürmüz ile yakılarak dezenfekte edilmelidir
3-) bal hasatından sonra kesinlikle varroa ilaçlamalarını yapmalıyız.varroa ilaçlamalarını ruhsatsız olan ilaçlarla yapmayalım,balda kalıntı bırakan ilaçlarla yapmayalım,ben bu yıl organik asitlere geçtim organik asitlar hem maliyet açısından düşük hemde kalıntı bırakmıyor.
4-)zayıf olan kolonileri takviye yaparak güçlendirmeliyiz.
5-)bal hasatından sonra arıyı şurup ile besleyip ana arıyı yavru atmasını sağlamalıyız,ben şahsen kendim bazı vitamin takviyeleri kullanıyorum ve faydası oluyor fotoğraflarını yayınladığım arılarda vitamin takviyesi var,sonbaharda nekadar çok yavru yaptırılırsa ve genç arılarla kışa girilirse okadarda kışı rahat atlatılır.
6-)kesinlikle kışın arı kovanlarının üstleri, halı-kilim-battaniye-naylon gibi örtülerle üstleri örtülmemelidir.
7-)kovan içerisini kış için mutlaka sıkıştırmak gerekir,ama bu sıkıştırma işlemlerimi elimizden geldiği kadar nem emici malzemelerle yapmalıyız,benim çeşitli denemelerimin sonucunda ben gazete kağıdı kullanıyorum,havanın müsait olduğu dönemlerde 20-30 gün ara ile kontrol ediyorum ıslanan gazete olursa yenisiyle değiştiriyorum.
8-)ilkbaharda tekrar mutlaka varroa ilaçlaması yapmalıyız,fakat varroa ilaçlamalarında ilaçları değişik çaprazlama yaparsak çok daha iyi netice elde ederiz,eğerki yapma imkanınız varsa bölgenizdeki tüm arıcılarla anlaşıp,aynı gün aynı ilaçları kullanmakta çok büyük yarar var,
9-)ilkbaharda şurup takviyesine geçilip ana arıyı kızıştırıp yavru atmasını sağlamalıyız,ben şuruplarda vitamin takviyesini tavsiye ederim özellikle sonbaharda kaliteli olan vitaminlarin faydası oluyor.
10-)oğul dönemi ana arı ana memesini yapmadan arıları bölmek daha verimli oluyor, ama geç kalırda arı ana memesini yaparsa oğulu çıkarıyor,ozaman sürekli ana memelerini temizlemeniz gerekiyor.
                                   kış hazırlıkları başladı boş olan kovanlar bakıma alınıyor


                            burada çay molası vermiştim kovanları yedek kovanları topluyorum
 bu yıl varroa mücadelesinde asitlere geçtim artık,bu uyguladığım asit kagibio uygularken

                                   bunlarda metro karakovanlarımdan birkaçtanesi
                      burası 3tane arılığımdan  birisi,kovanların durum kontrolleri için gelmiştim

                         8 çitalık ful koloni varroa için açtım ilaçlama yapıcam



 sonbaharda ben vitamin kullandığımı yazmıştım ve çita ful yavru kışa genç arılar hazır
 ana arı yavruyu çok güzel basmış maşaallah


              arıların kış için yeterli polenleri mevcut
                                      buda karakovan diğer adı metro kovan
                   yapılan kontrollerde kış için bal stoğu gayet iyi

                                ballı polenli olan bir çitamız gayet yeterli
                    ful yavru dolu çitamız üst tarafta ufakta olsa kemer yapmış
                                kovanların hepsi maşaallah böyle güzel yavrulu kışa hazır durumda

   
buda kışa hazırlık için  kovanların uçuş deliklerini bu şekilde daralttım


4 yorum:

  1. Güzel olmuş tebrikler,ama resim fazla gelmiş yayına..

    YanıtlaSil
  2. hocam senin kadar tecrübeli değilim ama senin sayende de öğreniyorum,daha çok yayınlayacağım şeyler var yayınladıkça ve hatalar yaptıkça bende tecrübe sahibi olurum inşaallah,

    YanıtlaSil
  3. blogun güzel olmuş resimlerinde balıkesir merkezmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok hayır merkez değil,ayvalık burhaniye arası,merkezdekilerin fotoları yok şuanda

      Sil