19 Aralık 2012 Çarşamba

       YILLARA GÖRE ANA ARI BOYA RENKLERİ

bir koloninin geleceği ve ana arının yaşı arıcılıkta çok öenmlidir,bir ana arı 5 yıla kadar yaşar ama en verimli dönemi 2 yıldır kolonilerden güzel verim almak için aslında her 2yılda bir ana arıları değiştirmek gerekir,ben her 2senede değiştiriyorum,benim için ana arı işaretlemenin 3 nedenim var
1-)işaretlediğim ana arının hangi yıla ait olduğunu ve yaşını, kolay takip ediyor ve biliyorum
2-)oğul döneminde arılar oğul çıkardığında bendenmi çıktı yoksa dışarıdanmı geldi biliyorsun.
3-)koloni kontrollerinde çitalar üzerinde ana arıyı görme ve çabuk bulma imkanı sağlıyor.
ana arı işaretleme kalemleri olduğu gibi birkaç daha çeşitli yöntemler var ama ben kendi yaptığımı anlatmak istedim,ana arı işaretleme boyalarından dünyada standart olarak 5 renk üretilmiştir ve bu renkler beyaz-sarı-kırmızı-yeşil-ve mavidir,ana arı işaretleme takvinini fotosunu yayınlıyorum.
ana arıyı elde işaretlemek arının kanadını bacağını zedeleme olasılığı vardır,hatta işaretlerken ölümler bile oluyor,işte bu yüzden piyasada satılan özel bazı aparatlar yardımı ile rahatlıkla işaretleme yapabiliyorsun,ama ben kendi yapmış olduğum işaretleme tüpünü sizlerle paylaşmak istedim,yapımı gayet basit herkesin yapabileceği birşey,bildiğimiz kulak temizleme kutusundan gayet güzel ve kullanışlı bir şekilde sizlerde yapabilirsiniz,burada tüm fotolarını sizler için yayınlıyorum.




Ana Arı Boyasında Dikkat Edilmesi Gereken Kriterler

Bir koloninin geleceği ana arının yaşı ile yakından ilgilidir. Ana arılar 5 sene kadar yaşarlar en verimli yılları 1. ve 2. yıllarıdır. Ana arının yaşı bal verimi için çok önemli olduğu için arıcılar ana arılarının yaşını takip edebilmek için işaretleme gereği duymuştur. Ana arı sırtına numaralı veya renkli bantlar yapıştırılmış veya ana arı için üretilmiş 5 renk özel boya kullanılmıştır. Ana arı için kullanılan bu renkler dünyada standart olarak mavi yeşil beyaz sarı ve kırmızıdır. Ana arı renklerin kullanım yılları asağıdaki tabloda gösterilmiştir.

Yıllara Göre Ana Arı Boya Renkleri

Ana Arı boya kullanımı

Ana arı boyası için gerekli ekipman pratik olarak pastalara krem sıkmakta kullanılan şırınga, boya ve boyayı damlatmakta kullanılacak ucu sivri bir kalem . Arıyı boyamak ana arıyı kolayca bulmanın yanı sıra, her seneye ait ana arıyı farklı renklerde boyayarak ana arının yaşı hakkındada bilgi sahibi olmamıza imkan verir.                             
 


                        sünger bu yuvarlak delikli tahtaya yapışacak
                    yuvarlak tahataya göre süngeri daire şekilinde kestim
                                                     işte bitti bukadar basit
                                 süngeri japon yapıştırıcısıyla yapıştırdım
                                     işaretleme tüpünün bitmiş hali
                 kulak temizleme çubuklarını kutusundan çıkardım
                              marketten almış olduğum kulak temizleme çubukları
    
            lehim havşasıyla ana arının sırtı delikten çıkacak şekilde deldim
bunlarda yıllara göre renkler
ana arı












2 yorum:

  1. slm ali bey ahenk icinde bir safya . bi ugurlu el degmiş sanki bu sayfaya . cok güzel . fotoları biraz daha büyütebiliyorsun sadece cok güzel gidiyorsunuz.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil