22 Mart 2013 Cuma

KEKİK İLE VARROA MÜCADELESİ

bugün tatil günümdü,hava puslu ve birazda serindi,motorsikletimle yanıma bir arkadaş alarak dağdaki kekiklere bakmaya gittim,hepside çok güzel yaprak çıkarmış,ve kekikler yemyeşil olmuş,hemen yanımda getirdiğim poşetlere kekikleri biçerek doldurmaya başladım,çok kekik vardı ama biz sadece şimdilik ihtiyacımızı karşılayacak kadar topladık,bu kekikleri eve getirdim,  geniş olan tencerenin içinde 30dk kaynattık,,Kekiklerin olgunlaşma çiçeklenme döneminden önce biçillerek Bir tenekede veya geniş tencerede, suyla kaynatmak.Kaynatma işi kekikle suyun 30 dakika kadar yüksek ateş altında tutulması ile gerçekleştirilecek.Kaynama bitince kekik suyu soğumaya bırakılacak.Soğuyunca süzülerek kapaklı bidona doldurulup ağzı sıkıca kapatılacak.Bu kekik suyu 1 ay kadar bekleyip olgunlaşacak.Daha sonra 2,5 cm genişliğinde 20 cm uzunluğunda ambalaj kutularından kartonlardan, kesilen parçalar küçük kaplara konulup üzerine hazırladığımız kekik suyundan dökülecek.Bir miktar beklenip kekik suyunun kartonlarca emilmesinden sonra kovanlara 5 çıtaya bir tane olacak şekilde verilecek.5 çitadan daha fazla olanlara 2tane Bu varroa tekniği tam organik bir işlemdir.Ama bu uygulama haftada 1 kez olmak üzere 3-6 hafta arası devam etmelidir,özellikle termo tabanlı kovanlarda çok daha etkili,bu işlemlerin fotosunuda yayınlıyorum umarın faydasını görürsünüz
                                 kekikleri topladığımız yer

                kekiklerin boş olan yerlerde kiriş otlarıda faaliyete geçmek üzere
 büyük boy poşetlerde 2 poşet topladım poşetlerin hepsini 2 partide kaynattım
                                          kekikleri büyük tencerede kaynatma işlemi
 kekik topladığımız alanda 2 çeşit kekik vardı,geniş yapraklı,ve dar yapraklı kekikler vardı ben her 2 çeşidinden de topladım
                                          buda geniş yapraklı olan kekikler



kekiklerin kaynatılmış ve soğumaya alınmış hali
 

bunlarda soğuduktan sonra ağzı contalı turşu bidonuna ve kola petlerine süzülerek konmuş hali,şimdi fermantasyon için yani demlenmek için 30 gün bekleyecek,fakat şunuda belirtmek isterim,kekik ile mücadele 100%100 etkili değildir,kullandığımız diğer ilaçlara ek takviye ve çaprazlama için kullanıyoruz,kekik ile mücadelede etkisi kanıtlanmış oran %48dir özellikle termo taban olan kovanlarda çok etkilidir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder