4 Mart 2013 Pazartesi

EL YAPIMI AMİTRAZ İÇERİKLİ VARROA APARATI

 ilçede çok fan aradım bulamadım birtane dükkanda 1 adet fan buldum oda arızalı çıkınca bende bunları internetten ne varsa topladım yani bana lazım 1tane  ben bu fotodakilerin hepsini aldım dursun bir kenarda gün gelir lazım olur
 fanı monte edeceğimiz 50lik pimaş borunun ağız kısmı
 pimaş borunun ağız kısmını bu şekilde kestim,yarık olan yerlere fanın köşeleri oturacak
                                                             200grlık     konserve kutusu

 konserve kutusunun alt kısmını su hortumu girecek şekilde deldim
 50lik pimaş borunun alt kısmına bu şekilde kertik yaptım bu kulaklar konserve kutusunun içine sabitlenecek vidayla

 fanın hava akımı daha rahat olsun diye pvs boruya delikler açtım
 pvs boruya yapmış olduğum kulak kısımlarından vidayla monte ediyorum
 en üste 5kat metal sineklik telini monte ettim
 kayın ağacından sap yaptım ve bu sapa birde delik açarak deliğe düğme yerleştirdim
 gece dayanamadım ilk denemeyi yaptım sonuç hiç hata olmadan süper olmuş
                                                         aparatın iç kısmının görünüşü


bitmiş halinin görünümü

 hemen başladık deneme yakışlarına,yaptığım denemede körük içinde yakılan amitraz içerikli karton,pulusmat denen varroa ilacı,küçük bir miktar kesip kıvırıp aparatın içine yakarak koydum.
 tenekeden yapmış olduğum kapağını kapattım dışarıya duman kaçmasın diye

 kapağın kapatılmış hali içinde amitraz karton yanıyor,üzerindeki delik ise fana hava akımı sağlıyor,delik olmaz ise duman çıkmaz
                                                           ve işte dumanın çıkış hali
                                         dumanın çıkış hali
 buda orjinal olan varroa aparatı,bu orjinalin yaptığı işin aynısını yapıyor benimkide

                                          aparatın sapına yaptığım düğme    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder